Please enable JavaScript to view this site.

ChannelCRM Hjælp

Navigation: » No topics above this level «

Entiteter

Scroll Prev Top Next More

I ChannelCRM ligger data samlet i logiske enheder (entiteter), der svarer rimeligt til den virkelige verden. F.eks. ligger informationer om et firma samlet i entiteten firma. Mens informationer om firmaets medarbejdere ligger samlet i et antal entiteter af typen kontaktperson. Entiteten kontaktperson er så knyttet til entiteten som mange-til-én, fordi der kan være 0,1 eller mange medarbejdere i et firma.

 

En aktivitet er en anden type entitet, der bruges til at registrere data om hændelser og handlinger. Et møde er en aktivitet, en e-mail, et telefonkald osv. Aktiviteter kan på samme tid være knyttet til firma, kontaktpersoner, brugere, projekter, salgsmuligheder, projekter, kampagner og mere. Det lyder måske indviklet, men i dagligt brug er det nemt. Og det er jo den måde virkeligheden er opbygget på: Et møde hænger sammen med mødedeltagerne, med de firmaer de repræsenterer, med den salgsmulighed det drejer sig om og så videre.

 

Disse sammenhænge gør det nemt at finde data igen og at opnå sikkerhed for at man kan se al relevant information når man har brug for det. Åbn f.eks. et firma og se med det samme hvilke breve, møder, e-mails, salg, ..., der hænger sammen med firmaet eller er planlagt for firmaet og dets medarbejdere.