E-conomic

International version Top  Forrige  Næste

Med licens til at anvende e-conomic sammen med ChannelCRM (og et gyldigt abonnement på e-conomic), kan du forbinde e-conomic og ChannelCRM med følgende muligheder:

 

Debitorer i e-conomic bliver automatisk oprettet som firmaer i ChannelCRM med tilhørende finansielle informationer. Hvis firmaet allerede findes i CRM (med det korrekte kundenummer), vil informatinerne i CRM blot blive ajourført.
Varekataloget og priser i e-conomic bliver automatisk overført og vedligeholdt i CRM.
Bookede fakturaer og fakturalinjer bliver automatisk overført til CRM og knyttet til de relevante firmaer.
For hver enkelt kunde bliver der beregnet sumtal for hver af de seneste 12 måneders salgsomsætning, for år til dato, for sidste år til samme dato samt for hele sidste år.
Optage tilbud/ordre/faktura direkte fra CRM baseret på gældende tilbudsinformation i CRM.
Oprettet debitorer i e-conomic fra CRM (og uden at åbne e-conomic)

 

Sammenknytningen foregår som en kombination af ting, der sker uden din medvirken (synkroniseringen) og andre ting, der sker lige netop på det tidspunkt hvor en bruger i ChannelCRM udfører en funktion, der er relevant for e-conomic. F.eks. at optage en ordre til fakturering eller at ændre faktureringsadresse på en kunde.

 

Via sikkerhedsroller styrer du hvilke af dine kolleger (brugere) der skal kunne hvad.

 

 

Du finder indstillingerne ved i menuen at vælge Filer | Systemopsætning | E-conomic indstillinger

 

 

 

Alle felter skal udfyldes:

 

Aktiveret

Tjek for at lade integrationen være aktiv. (Dette er ikke alene nok. Du skal også have licens til integrationen.)

Indtast token

Her skal indsættes den tekststreng (token), som du får fra e-conomic når du logger på e-conomic via knappen lige under token-feltet. Når der senere klikkes på "Gem" knappen bliver feltet igen tomt. Dit e-conomic token gemmes i krypteret udgave på serveren og skal selvfølgeligt ikke være synlig herefter.

Synkronisér debitorer

Tjek, hvis e-conomic debitorer automatisk skal oprettes som firmaer med økonomiinformationer i CRM.

Synkronisér varer

Tjek, hvis varekartoteket fra e-conomic skal overføres til ChannelCRM. Dette er en forudsætning for at der kan optages ordrer via ChannelCRM (ellers kender vi ikke dine varer og priser).

Synkronisér fakturaer

Tjek for at lade integrationen overføre alle fakturaer fra e-conomic, så de også kan læses i ChannelCRM. Med denne funktion bliver der også lavet simpel statistik på ordrer for den enkelte kunde.

Opret debitor fra CRM

Tjek, hvis det skal være muligt direkte at oprette en debitor i e-conomic fra ChannelCRM. (Dette er en forudsætning for at kunne optage ordrer i ChannelCRM selvom kunden ikke er kendt i e-conomic).

Redigér debitor fra CRM

Tjek, hvis en bruger af ChannelCRM skal kunne ændre debitorinformationer i e-conomic ud fra ChannelCRM brugerinterfacet.

Opret ordre fra CRM

Tjek, hvis du vil tillade ordreoptagelse fra ChannelCRM således at tilsvarende data i reel tid overføres til e-conomic.

Ordre indtag niveau

Vælg på hvilket niveau en optaget ordre i ChannelCRM skal indgå i e-conomic. Du kan vælge mellem:

 

Tilbud
Ordre
Fakturakladde
Bogført faktura

 

Disse muligheder kræver i stigende grad at data skal være i orden før ordren optages. Som bogført faktura f.eks. skal alle data være til stede (debitor, e-mail, korrekte varer) for ellers kan fakturaen ikke sendes.

 

 

 

 


Side url: http://www.channelcrmhelp.dk/web/index.html?e-conomic.htm